maandag 16 juli 2018

Remember, i've always got your back

Hallo allemaal,

Gisteren zagen jullie een kaart voorbij komen met één van de nieuwe producten van My Favorite Things, vandaag nog een kaart. Ditmaal ging ik met de safari dieren aan de slag en maakte weer zo'n leuke sliderkaart.

Gebruikte producten; Safari Friends stempel en stans, Die-Namics blueprint 15, Die-Namics grassy hills, Die-Namics safari tree (retired), Die-Namics beach scene builder, Die-Namics ocean waves, Die-Namics Mailbox (retired), Die-Namics volcano, Die-Namics surf en turf, slider elements, Interactive labels stempel, mini cloud stencil.


Met de rechthoek van blueprint 15 stanste ik vier keer een rechthoek. Eén van dondergroen cardstock en de andere helft gebruikte ik de grassy fields, bewerkte het met Forest moss distress ink de andere helft gebruikte ik voor de bladeren van de boom en legde het aan de kant. 

Van Neenah papier maakte ik een rechthoek en daar maakte ik met Salty ocean distress inkt en het stencil de wolken. Met de rechthoek van stempelpapier maakte ik het water met Cracked pistachio, Peacock feather en Crushed olive. En stanste het met de beach scene builder.
Met een stuk wat ik overhield maakte ik nogmaals het water alleen nu stanste ik de andere helft met de waves en stempelde hierop de tekst.


Met het kraft stuk maakte ik de andere helft voor de beach scene builder. Bewerkte dit met Walnut stain distress ink. Van een stuk dat ik overhield stanste ik de boom en ook dit bewerkte ik met walnut stain. Stanste met een stukje licht groen cardstock het gras en bewerkte dit met Mowed lawn distress ink.

Uit wit cardstock stanste ik de tag van de Volcano stans en stempelde er pull op, ik knipte het zo dat hij paste. Ik plakte alle losse onderdelen op elkaar en haalde hem door de stansmachine met de kleine rechte "gleuf" stans. Ik plakte de basis op een top fold kraft kaart met 3-d tape. 

De boom plakte ik op de kaart en de "bladeren" plakte ik met verschillende hoogtes op. onder de boom plakte ik het gras. 


De dieren stempelde ik en daarna kleurde ik ze in met mijn Copic Markers. De leeuw knipte ik voor de helft af en plakte ik achter het gras deze is aan het "gluren" naar de andere dieren ;). De giraffe plakte ik met 3-d dots op deze is de bladeren aan het eten.

De neushoorn en het vogeltje plakte ik aan elkaar vast en verlengde de pootjes met een multi liner. aan de pootjes plakte ik twee slider elementen, die ik vervolgens weer vast plakte aan de "pull tab". Vervolgens plakte ik het losse stuk water met 3-d tape op de kaart. Het nijlpaard kan nu lekker zwemmen ;).

Gebruikte Copic kleuren;

Giraffe - E37, E35, E33, E44, E43, E42, E41, E40, W9, W7, W5, R20
Nijlpaard - N7, N5, N3, N1, N0, 0, R22
Vogel - Y17, Y15, R29, R27, R24, YR02
Leeuw - E37, E35, E33, E31, E07, YR27, YR23

Fijne dag allemaal!

Groet, Marieke

Met het kaartje doe ik graag mee met de volgende challenge's:
Time Out - Quote, i guess this card made you smile!
Let's craft and create - Anything goes
Word art Wednesday - Anything Goes
Scrap from your heart - Anything Goes
That's Crafty Challenge - Close to nature

10 opmerkingen:

  1. Zo ontzettend leuk deze kaart. Bedankt voor de uitleg. Grappig dat MFT ook in de 'safari' zit. Het is ook een hele levende kaart geworden. En dan die zwemmende nijlpaard...enig. Kortom alleen maar lovende woorden voor deze vrolijke kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Such an adorable little scene. And a punny sentiment as an extra bonus. Love this.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Cute card! Thanks for joining us at Let's Craft and Create.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What an adorable looking card. I love all of the characters that you used. Hope you have a wonderful rest of your day, thanks for the share. Keep up the posts.
    World of Animals

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Your card certainly did make me smile. It's adorable, fun and colored beautifully. Thanks so much for joining us at Time Out!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a sweet card. <3
    Thank you for joining us over at Scrap from your heart.

    Hugs DT Line

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Love this!!
    Thanks for joining in with us at That's Crafty!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Great card, adorable images and love the sentiment! Thanks for joining us at Let's Craft and |Create and good luck! Michelle x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. A very cute card and the animals are so adorable.
    Thanks for joining in with nature challenge at That's Crafty! and wishing you good luck.
    Fliss DT x

    BeantwoordenVerwijderen