zaterdag 25 juli 2020

Kraftin' Kimmie Saturday Challenge - Christmas in July

Hallo allemaal / Hello everybody!

Today it's Saturday wich means a new challenge started over at Kraftin Kimmie Stamps Blog, today the theme is make a card or project with the theme Christmas in July!. You can go every route with this so get your stamps, ink and stencils out and play along.
 
Vandaag is het zaterdag dat betekend dat er een nieuwe challenge begonnen is op het blog van Kraftin' Kimmie Stamps. Het thema van deze week is maak een kaart met het thema Kerst in juli. Je kunt er alle kanten mee op dus pak je stempels, inkten en stencils en speel mee!
 So i decided to go out of the box a bit and made a jungle themed Christmas card. I cut a panel and blended in the background. Using a Black chiselnip fineliner i added some Lianas. Out of different colors of green i die cut the trees, bushes and grass. Added some ink for some extra details. Cut the sand out of Kraft paper and added some ink. Ik besloot een bijzondere kaart te maken namelijk een jungle thema kerstkaart. Stanste een paneel en bewerkte dit met Distress inkten. Met een zwarte beitelpunt fineliner bracht ik wat lianen aan. Uit verschillende kleuren groen stanste ik de bomen, struiken en het gras. Bewerkte dit met inkt voor wat detail. Dit deed ik ook voor het zand wat ik uit kraft stanste en sneed.
 Die cut the lamps out of green and yellow cardstock and adhered them together. Added some detail using a white gelpen. Heat embost the sentiment and cut it. Stanste de snoer en de lampen uit groen en geel cardstock en plakte ze op elkaar. Ik voegde wat details toe met een witte gelpen. Heat emboste de tekst en stanste het uit.
Stamped all the images on some Copic Friendly paper, colored them up using my Copic markers and cut them using my Brother Scan & Cut. Cut some white pieces smaller/or removed it with my sciccors so it would fit better on the animals. Stempelde alle afbeeldingen, kleurde ze in met mijn Copic markers en sneed het uit met mijn Brother Scan & Cut. Van sommige afbeeldingen knipte ik het wit smaller/of verwijderde het met mijn schaar.


Have a lovely day!
Greets, Marieke

Dies: Brother Scan & Cut, Hello Bluebird Pondbuilder, Grassy Edges and Stitched Rectangle stax Die-Namics, Craftable Christmas lights (CR1486).
Ink: Wicked BlackTsukineko Versamark, Mowed Lawn/ Mossy Meadow/ Peeled Paint/ Broken China / Chipped Sapphire/ Walnut Stain Distress ink.
Paper: Kraft, Smooth White, Sour Apple, Limelight, Red Hot, Yellybeen Green, Lemon Drop, Gumdrop Green.
Extra: White Gelpen, Black Chiselnip Fineliner, Ultrafine white embossingpowder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten