dinsdag 22 oktober 2019

We wish you a Merry Christmas

Hallo allemaal,

Daar zat ik gisterenavond en vanochtend weer. Ik was eigenlijk heel erg moe van de slaapdienst van zaterdag en de vroege dienst van gisteren, maar had toch nog wat energie en heel veel inspiratie om een kaart te maken. Doordat ik de Superstar contest gewonnen had lagen deze producten al zeker twee weken op mijn bureau en dacht nu ga ik er wat mee doen!


Bij de laatste release zat de Launch Party Die-Namics. Erg leuk weer zo'm interactive stans, ik heb er nog een idee mee maar dat voor later ;). Ik sneed een topfold kaart van 8 bij 8 inch en rilde op 4 inch. Uit wit cardstock sneed ik een rechthoek van 7 3/4  en 3 3/4 inch en bewerkte deze met Distress inkt. Spletterde met water een een acrylic paint marker. In het midden heat emboste ik de tekst.


Om het mechanisme te maken stanste ik de pull tabs uit grijs cardstock en maakte deze kleiner zodat ze passend werden. Heat emboste de tekst erop. Uit acetate stanste ik twee keer de benodigde onderdelen voor het mechanisme. Uit de achtergrond stanste ik twee keer de gleuf. Uit wit cardstock stanste ik de overige onderdelen uit de stans set. En zette het mechanisme in elkaar. Karolyn heeft een handig filmpje gemaakt dat kun je hier vinden.


Stempelde de sneeuwmannen en het rendier op Copic papier en kleurde ze in met mijn Copic markers. Stanste ze uit met de bijbehorende stansen. De linker sneeuwbal stempelde ik met de mirror techniek. Uit wit cardstock stanste ik het sneeuw en bepaalde waar de afbeeldingen kwamen. Kleurde de ondergrond met mijn Copics.


Plakte het sneeuw en de afbeeldingen op en bepaalde nu waar dat de sneeuwbal kwam. Plakte dit op het mechanisme en knipte het overschot af. Stanste de bomen uit groen en kraft cardstock en bewerkte het groen met wat gesso. 


Fijne dag allemaal!

Groet, Marieke

Stempels: Bitty Holiday Wishes, Festive Friends
Stansen: Festive Friends, Launch Party, Mountain High, Surf & Turf Die-Namics
Inkt: Milled Lavender, Shaded Lilac, Dusty Concord Distress inkt, Memento Tuxedo Black, Tsukineko Versamark
Papier: Smooth White, Steel Grey, Jellybean Green, Kraft
Extra: Wow ultra fine witte embossing poeder, witte acryl verf marker, witte geso.

2 opmerkingen:

  1. Ja wat een geweldige prijs heb jij gewonnen, geluksvogel :-) Super leuke kaart, echt geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jhee wat gaaf dit! Lijkt me heel ingewikkeld maar wat een leuk effect met die sneeuwballen, ik heb het filmpje wel drie keer bekeken ha ha.

    BeantwoordenVerwijderen