woensdag 8 november 2017

Embossen

Hallo allemaal,

Een doos vol embossing folders en eigenlijk gebruik ik ze nooit! Zo ontzettend zonde want ik vindt ze wel erg leuk. Met de challenge op het Marianne Design blog om een embossing folder te gebruiken ging ik de uitdaging met de folders en mezelf aan ;).


Het werd een strakke clean and simple kaart. Het was wel even zoeken hoe ik dit voor elkaar ging boxen maar uiteindelijk is het gelukt. Ik gebruikte een embossing folder (DF 3409) op wit cardstock maar voordat ik hem door de machine heen haalde maakte ik twee rechthoeken van papier even dik als een van plastic platen van de big shot (5x bazzil cardstock) en plakte dit op de folder en draaide hem daarna door de machine (plaat 2, embossingfolder, rechthoeken en een plastic plaat). Het resultaat is dat er dan een stuk niet ge- embost wordt en daar kun je dan op stempelen, in mijn geval de tekst uit een stempelset (CS 0987) van Marianne design.



Uit groen cardstock stanste ik de blaadjes (CR 1358) en uit roze cardstock stanste ik de bloemen (COL 1323) die ik op de kaart plakte met 3-d tape. In het midden van de bloemen plakte ik een glitterparel (JU 0932). Alles stanste ik uit met een rechthoekige stans plakte het op roze cardstock en ten slotte op een witte dubbele kaart.

Fijne avond allemaal!

Liefs, Marieke

Met het kaartje doe ik graag mee met de volgende challenge's:
Marianne Design: gebruik een embossingfolder

12 opmerkingen:

  1. Mooi kaartje Marieke. Bedank voor die tip om zo te embossen.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaart! Mooi, de wit ge-emboste achtergrond en de gekleurde bloemen en zwarte tekst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb je goed voor elkaar gekregen, heel mooi. Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi suptiel kaartje geworden. Niet te veel en niet te weinig. TOP!
    Leuk dat je mee doet met onze challenge designfolder.
    Groetjes van Judith
    DT MD Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kaart geworden Marieke
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge

    Gr. Anita
    MDblog

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heel gaaf uit Marieke!
    Mooi en rustig geheel zo.
    Gezellig dat je meedoet.
    Lieve groetjes, Marleen
    MD challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi kaartje
    bedankt voor het meedoen aan deze challenge
    groetjes jolanda bongers
    dt challenge blog md

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kaart!
    Gezellig dat je meedoet aan de challenge.

    Groetjes,
    Yvonne.
    DT MD challenge blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke kaart geworden zo Marieke, complimenten.
    Bedankt voor het meedoen met de challenge van MD.
    Groetjes Thea
    DT MD Challenge blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze is leuk Marieke!
    Dank je wel voor het meedoen
    Gr Wybrich
    DT MDchallenge blog
    Wel een uitdaging om een gedeelte niet geembost te krijgen, maar het effect is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi CAS kaartje Marieke.
    Gezellig dat je met ons meedoet.
    Groetjes Ellie
    DT MD challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen