zaterdag 11 november 2017

Colourstock Copic Designteam - Tutorial No lines

Hallo Copic fans,


Hier is dan mijn eerste tutorial als blogger voor het Colourstock blog.
 Ik ben super enthousiast om deel uit te mogen maken van dit team!
Met de tutorial van vandaag wil ik graag laten zien hoe je een stempel in kunt kleuren op
basis van de No Lines (geen lijnen) techniek. 


Als eerste zet je met potlood en liniaal een lijn zodat je de stempel recht kunt stempelen daarna stempel je de stempel met een lichte kleur inkt, ik gebruikte zelf Memento Desert Sand. 

Doordat ik lichte kleuren Copics ga gebruiken kies ik ervoor de stempel eerst "af te stempelen" op een stukje papier en dan pas op mijn Copic papier. Dit is niet nodig wanneer je wat fellere kleuren gebruikt.


 Met de C5 breng ik schaduw aan op de olifant, deze verleng ik door er met de C3 over heen te gaan en ik maak de lijnen langer. Op sommige plekken op de olifant breng ik met de C3 nog wat extra schaduw aan.


De volgende stap is om met de C1 en de C0 markers de lijnen weer te verlengen en te blenden zodat het één geheel wordt. 


Vervolgens vul ik alle open plekken van de olifant met de C00


Omdat het zulke lichte kleuren zijn, kies ik ervoor om nogmaals de bovenstaande stappen te doorlopen om zo tot een mooier eindresultaat te komen.


Met de C3 marker maak ik het oog, de haren en het detail in zijn oor.


Met de W5W3 en de W1 marker kleur ik de nagels op dezelfde manier als de olifant in.
Met de C1 vul ik het laatste witte vlekje op het pootje.


Wanneer de olifant klaar is kleur ik het gras en de stelen van de bloemen, dit doe ik in dezelfde volgorde met YG17YG13 en YG11.



Vervolgens kleur ik de stam van de bloemen in met Y15Y13 en Y11.


R85R83 en R81 zijn de laatste markers die ik gebruik om de bloemblaadjes en het hart mee in te kleuren.


Je olifant is nu klaar om er een kaart mee te maken.


Ik stempelde nogmaals alles, alleen ditmaal op masking tape, knipte het uit en plakte dit op mijn gekleurde afbeelding.

Met een sterren stencil, de kleuren Spun Sugar en Picket Fence distress inkt maakte ik de achtergrond en maakte het compleet met een tekst van Marianne Design. Het geheel plakte ik met 3-d tape op een witte basiskaart.


Als laatste een foto met de gebruikte materialen voor de gehele kaart en de Copic kleuren die ik heb gebruikt. De stempel die ik vandaag heb gebruikt is een van de olifanten uit de stempelset van My Favorite things en heet Adorable Elephants.

Dit was hem dan mijn allereerste tutorial ik hoop dat hij leerzaam was en dat het jullie motiveert om eens een keer de uitdaging aan te gaan!
Tot de volgende tutorial.

3 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend goed en duidelijk uitgelegd! En het resultaat is echt zó mooi!! Prachtig kaartje!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi dit gekleurde olifantje Marieke, zo goed en duidelijk uitgelegd met die foto's...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Duidelijke uitleg over het ontstaan van dit olifantje. Knap hoor en zo mooi geworden. Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen