zondag 24 september 2017

Cactus trio

Hallo allemaal / Hello everybody,

Vandaag een cactus trio ;), ik maakte een kaart naar aanleiding van de Marianne Design Challenge en ik vond ze zo leuk worden dat ik er maar meteen weer drie maakte. Drie verschillende kaarten maar met de cactus in de hoofdrol. (Let op! lange blogpost ;) )



Dit was de eerste kaart die ik maakte en moest voldoen aan de opdracht gebruik twee hoofdkleuren en een "pop" van een andere kleur. Ik gebruikte de kleuren kraft en wit als hoofdkleur en de kleur groen als "pop".  Deze kaart zend ik dan ook in bij het Marianne Design Challenge Blog.

De basis is een dubbele rechthoekige kaart van 11 x 13. Daarop wit designpapier (PK 9148) van 10 x 13. Van kraft twee keer het vierkant (CR 1359) gestanst zodat het frame ontstond, deze met 3-d tape op de kaart geplakt. Vervolgens uit Neenah papier en twee kleuren groen cardstock de potten en cactussen (CR 1413) gestanst en ge-embost. De potten heb ik gekleurd met mijn copics (E47, E44, E43, E42, E41) en bewerkt met een witte gelpen. 

Alles aan elkaar vastgemaakt en met 3-d tape op het frame geplakt. De tekst (CS 0987) gestempeld en als laatste plakte ik wat enemal dots 
(PL 4501, PL 4502 en PL 4513).


Het tweede kaartje startte eigenlijk hetzelfde als de eerste alleen besloot ik tijdens het maken dan ik hem liever horizontaal zag dan verticaal en draaide dus alles om.

De basis is een dubbele witte kaart van 11 x 13, daarop kraft papier van 10,3 x 13 en daarop designpapier van 10 x 13. Ik stanste een frame uit kraft papier met een rechthoekige stans van MFT en plakte deze op de kaart met 3-d tape. Wederom stanste ik de potten en cactussen uit Neenah papier en twee soorten groen cardstock. Kleurde de potten weer met copics 
(YR27, YR24, YR21, G99, G94, G21) en maakte het af met een witte gelpen. Plakte alles op de basis met 3-d tape. 

Ik stempelde de tekst van Els Brigé op de stempelpapier en stanste deze uit, de stans stanste ik nog drie keer uit kraft papier zodat er dimensie ontstond en plakte dit in het frame. Als laatste stempelde ik de overige tekst op het designpapier.


En als laatste maakte ik dit kaartje, wederom begon ik op dezelfde manier met een dubbele kraft kaart van 11 x 13, daarop zwart cardstock van 10.3 x 13 en als laatste designpapier van 10 x 13. 

Ik stanste het cirkel frame met twee cirkel stansen van MFT uit kraftpapier en plakte dit op de kaart met 3-d tape. Stanste de catussen uit Neenah papier en twee soorten groen cardstock en kleurde de potten met copics (E44, E43, E42) en bewerkte deze met een witte gelpen. Plakte alles op de basis met 3-d tape.

Op zwart cardstock stempelde ik met versamarkt inkt de teksten om deze vervolgens te heat embossen met wit embossingspoeder. De tekst gefeliciteerd stanste ik uit en plakte alles met 3-d tape op de basiskaart. Als laatste voegde ik nog wat enemal dots toe. 

Fijne dag allemaal!

Liefs, Marieke

Met de kaart(en) doe ik graag mee met de volgende challenge's:
Dutch card Lovers: Herfst kleuren (tweede kaart)
Creatalicious: Anything Goes
Scrap and Craft: Autumn colors
Hobbyvision: Alles mag

22 opmerkingen:

  1. Wat een superleuke kaartjes Marieke! Echt superrr!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marieke,
    Wat een mega leuke kaartjes. Ik vind het een reuze idee om het met copics in te kleuren haha. Ik was over mijn 'donkere' potten niet super tevreden maar dit lijkt me ideaal.
    Bedankt voor je idee.
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuke kaartjes!! Dank je wel voor het meedoen met DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze gaaf Marieke en je hebt de potjes ook zo mooi bewerkt!!!
    Een prachtige serie is het geworden!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een superleuk trio en als dit "wie van de drie" was kon ik niet kiezen.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtkaartjes, ik ben dol op cactussen. Kwam via DCL per toeval op je blog terecht en vind je werk super! Ik ga je meteen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn 3 geweldig leuke kaartjes Marieke...zo leuk met die cactusjes erop..

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuke kaartjes Marieke!!!!

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik zag deze prachtige kaartjes al op facebook voorbij komen!
    Wauwie wat een toffe kaartjes!

    liefs Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige kaart heb je gemaakt voor ons blog Marieke.

    Gezellig dat je meedoet met onze challenge.

    Gr. Anita
    MDblog

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een serie toffe cactuskaarten, ze zijn stuk voor stuk geweldig! Leuk dat je weer meedoet aan de challenge bij Cas on Friday! Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. They are all awesome, i love catus and adore all of these...just brilliant.

    Thanks for sharing with us at Simon Says Stamp Wednesday Challenge xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige kaarten met de cactus in de hoofdrol! De kaart voor de challenge is ook erg mooi! Leuke kleurtjes!
    Dank je wel voor het meedoen
    Gr Wybrich
    DT MDchallenge blo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Onwijs leuke kaartje geworden en super ook hoe die potten eruit zien.
    Leuk dat je mee doet met onze challenge.
    Groetjes van Judith
    DT Marianne Design Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Allemaal geweldig gave kaarten Marieke!!
    Ook de kaart die je voor de challenge hebt gemaakt is helemaal super. Het groen knalt er inderdaad uit.
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge.
    Lieve groetjes, Marleen
    MD challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Superleuke cactuskaarten, mooie serie! Leuk dat je meedoet met de MDchallenge!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Sweet cards!
    Thank you for joining us at Scrap and Craft Inspiration Challenge this month. Hope to see you back here again soon.
    Randi DT :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wonderful cards!
    Thank you soo much for taking part in our "anything goes with optional leaves” challenge over at Creatalicious & good luck in the draw.
    Hope to see you again in our new challenge as well…

    Hugs,
    Melanie
    (DT-Coordinator Creatalicious Challenges)

    (DT Crafty Friends)

    (DT The Sketchy Challenges)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige kaart(en) met de cactus in de hoofdrol, super leuk gedaan.
    Gezellig dat je met ons meedoet.
    Groetjes Ellie
    DT MD challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie herfstkleuren kaarten! Leuk dat je meedoet met DCL.
    Groetjes Ellen.

    BeantwoordenVerwijderen